Skip to content

8.0 Kataku Untukmu

January 31, 2009

Perbualan panjang selalunya membantu kita mengenali kedalaman sesorang itu. Mampu dia berfikir jauh dan mampukah dia berfikir keluar? Kita juga akan ketahui sama ada dia punya hati ketika berkata-kata atau dia hanya punya kata-kata yang boleh terbang ke langit bagai tiada ikatan. Mungkin juga  jika kita sudah sampai tahap dan masanya, kita akan berjaya kenali kesucian dan ketulusan hati si dia yang sedang melontar kata-kata.

Kadang ada juga tertanya: adakah segala yang ku kata sampai ke hati dia? kita tak mungkin tahu yang sebenarnya. Mungkin saja dia tidak mendengar sepenuhnya. Mungkin bukan salah dia, kita laju berkata sampai lupa yang otak perlu juga masa memproses. Mungkin juga, dia tak mahu mendengar dulu. Kerana ada kalanya kita katakan sesuatu yang sungguh berat dan belum mampu dia terima dan dalami. Mungkin juga, ada kisah silam yang sentiasa menghentam segala kata kita bagai ia pesisir pantai yang tak punya bentuk.

Jangan takut arjuna. Jangan takut. Tidak lelaki kalau engkau mengalah dulu. Kata-kata walau dikata tajam seperti tombak, tak punya rupa bagai tombak. Ia sebenarnya, pada dia sang pencinta, satu kain lembut yang menyelaputi hati si gadis perawan. Melindungi dia dari rasa takut, yang akan sentiasa hadir. Kerana dunia ini bukan segi empat tetapi bulat. Memberi dia kekuatan, apabila dia selalu jatuh. Kerana alam ini punya banyak tunggul yang dirahsiakan dari penglihatan. Memberi dia makanan hati, apabila dia memerlukan. Kerana dia wanita yang diciptakan buat lelaki.

Semoga kau, sentiasa percaya yang masih banyak di depan kita yang ingin kutunjukkan. Bahawa, kata-kataku untukmu adalah satu yang  akan sentiasa menyelimutimu…

Advertisements
No comments yet

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: