Skip to content

7.0 Kisah Cinta Peribadi

January 30, 2009

Hari ini aku bertemu cinta. Ya, setelah puas menerangkan segala fudamental dari cetek fikiranku. Aku kini sudah bersedia untuk bercerita tentang cinta hatiku kini. Setelah kuletak, kusimpan, ku kunci, ku tinggalkan masa silamku. Rasa lemah, amarah, lenguh, lebam dan luka hatiku, semua telah kuletak sebagai panduan. Semua kulakukan kerana hati sudah jatuh pada dia.

aku: awak sudah jatuh cinta pada saya?

dia: sudah..tetapi tidak tahu bila.

aku: saya juga sudah jatuh cinta pada awak. bila sebenarnya, tidak pasti.

Gembira rasa hati, bila punya dia yang menyayangi. Bila dia rasa memerlukan. Bila dia cari aku, untuk semuanya. Ya, lelaki suka berkuasa. Suka punya tenaga. Sekurang-kurangnya buat dia yang disayangi. Aku suka  dia punya mulut tidak henti menghiburkan hatiku dengan ceriteranya. Aku suka ada pendengar yang setia buat segala keluh kesah ku. Aku suka dia punya rasa hormat; pada diri, pada aku dan pada yang disekeliling.

Bukan niatku untuk mengecat dia bagai satu potret yang tiada cacat cela. Mana mungkin manusia bisa tiada kekurangan dan kejanggalan. Manusia sempurna perlu punya ruang untuk menjadi silap dan berevolusi menjadi yang lebih baik. Bahkan aku, juga tidak lari daripada kelebihan ini. Aku punya perasaan yang lemah. Mudah kacau dengan sebarang gangguan. Aku amat menghormati kefahaman dia atas kekurangan ini.

Biar ku simpan lagi untuk esok. Mungkin kamu semua minat mendalami rasa hati aku?

One Comment leave one →
  1. February 1, 2009 1:02 am

    “kamu semua minat mendalami rasa hati aku?”

    i am. 🙂

Leave a Reply

